San Francisko - jaro 2013

Opět na týden Kalifornii, tentokrát s kolegou co taky fotí.

Den 1 - Cesta tam + Santa Cruz

Cesta tam

Vyjížděli jsme už v sobotu večer vlakem do Prahy a někdy těsně před půlnoci jsme se dostali do hotelové postele.

Ráno jsme už o půl čtvrté vyráželi taxíkem na letiště a o půl šesté jsme už seděli v letadle směrem Frankfurt. Do San Franciska jsme opět letěli A380 a po příletu jsme si vychutnali skoro dvouhodinovou frontu na imigračním - na hotel jsme se nakonec dostali až okolo čtvrté, tedy více jak tři hodiny po příletu letadla.

Celou cestu jsem bohužel seděl vedle důchodnkyně, která měla evidentně chřipku, takže v pondělí jsem se vzbudil se solidním knedlíkem v krku.

Santa Cruz

Jen jsme hodili věci na pokoj a vyrazili jsme do Santa Cruz, kde jsme si vyhlídli jednu z pláží, na které je zajímavý skalní útvar (Natural Bridges). Na pláži docela foukalo a několikrát jsme museli zachraňovat stativy z přílivu. Fotografů se nás tam sešlo víc, takže jsme i dobře pokecali.

Den 2 - Centrum San Franciska

Po práci jsme po páté vyrazili do San Franciska, kam jsme vzhledem k docela rušnému provozu dorazili až okolo půl sedmé. Ani jsem nevěděl, že většina trolejbusů ve městě pochází od nás.

Z Union square jsme zamířili do přístavu a pro zlatou hodinku jsem si vybral jedno z mol, kde mne zaujala kompozice mola, jeho osvětlení a mrakodrapů v pozadí.

Na mole docela foukalo a kolega nefotograf už byl docela nervózní, kdy už budu hotov, ale nenechal jsem se odradit o spokojen odešel až okolo půl deváté.

Den 3 - Golden Gate

Po zkušenostech ze včerejška jsme se rozhodli, že se rozdělíme na fotografy a nefotografy, abychom se navzájem neomezovali, což se ukázalo jako výborný nápad.

Okolo půl šesté jsme dorazili ke Golden Gate a postupně jsme zastavili na všech vyhlídkových bodech. Bylo nádherné počasí - slunečno, jen mírný opar a ani moc nefoukalo.

Pro západ slunce jsme si předem vyhlídli pláž Kirby Cove. Od nejbližšího parkoviště je to asi míli pěšky, ale s docela velkým převýšením. Dolů se nám šlo skvěle a dorazili jsme asi hodinku před západem slunce. Byli jsme celkem rádi, že jsme sami, protože si dokážu představit, že by nás kolegové neměli moc rádi, kdyby s námi na jednom místě museli "fotit" více jak dvě hodiny.

Z pláže je nádherný výhled na Golden Gate s centrem San Franciska v pozadí. Přímo na pláži byl navíc vyplavený kus dřeva, se kterým se zajímavě komponovalo.

Už za úplné tmy jsme okolo deváté sbalili fidlátka a vyrazili na půlhodinový výšlap k autu.

Den 4 - Half Moon Bay

Half Moon Bay jsem si pamatoval z naší minulé služebky, kdy jsme se na zdejší obrovské pláži s Džoukerem dokonce odhodlali vykoupat.

Nejdříve jsme zastavili přímo na hlavní pláži, která se nám ale na večerní focení úplně nezamlouvala.

Přístav nás taky zklamal, tak jsme naslepo jeli dál po pobřeží a asi po pěti mílích jsme narazili na Gray Whale Cove State Beach. Načasování bylo ideální a stihli jsme slunce asi ve třetině obzoru.

Po cestě zpět jsme se zastavili v Mongolian Barbecue, které určitě doporučuji - dal jsem si výborné krevety a kolega si kung pao taky chválil.

Lokace a tipy

Pláž je asi 5 mil od přístavu v Half Moon Bay. Dostat se od parkoviště dolů zabere asi 10 minut.

Den 5 - Monterey

V práci jsme dostali doporučení navštívit Monterey s tipem na tamější maják a pěkné pobřeží. Vyráželi jsme až okolo páté a cesta byla docela zdlouhavá, protože okolo San Jose jsou v tomto čase docela zácpy.

Zaparkovali jsme nad útesy, vyhlídli místo na noční focení a vyrazili jsme k majáku. Slunce zapadalo přesně za něj, což vytvořilo krásnou kulisu.

Po západu slunce jsme se vrátili zpátky na pobřeží, kde jsme ale vydrželi jen chvíli. Fotit se moc nedalo, protože vítr hnal vodní tříšť přímo na nás, takže objektiv byl vždycky během chvilky mokrý.

Sobota - San Francisko

V sobotu jsme si přivstali a už okolo šesté ráno jsme vyráželi do San Franciska.

Golden Gate a Národní vojenský hřbitov

První zastávkou byl Golden Gate, konkrétně Fort Point. Slunce bylo ještě hodně nízko, což dodávalo zajímavou atmosféru.

Hned poblíž je v kopci národní vojenský hřbitov, který jsme vždycky chtěli navštívit. Prosluněný kopec, s bílými hroby působil tak nějak poklidně - důstojné místo k odpočinku.

Procházka po centru

První zastávkou byl Palace of Fine Arts Theatre, anticky působící stavby v centru San Franciska působí tak trochu zvlástně. Navíc když se podíváte pozorněji, tak zjistíte, že jsou celé vylity z betonu.

Autem jsme se přesunuli na Union Square a vyrazili se projít přímo centrem mezi mrakodrapy. Nejdříve jsme zamířili do centra moderního umění, potom přes Market Street k City Hall. Cestou jsme potkali demonstraci proti bezpilotním letadlům.

Poslední odpolední zastávkou bylo Japan Town, kde jsme zaparkovali před zajímavým moderním kostelem a po jeho prohlídce jsme vyrazili na festival do Japonské čtvrti.

Coit Tower

Večer jsme měli naplánovanou návštěvu Coit Tower odkud je nádherná vyhlídka na celé centrum.

Neděle - Alcatraz

Hlavním plánem na neděli byl Alcatraz, ale opět jsme vyrazili brzo ráno, abychom před tím ještě stihli další věci.

Dopoledne

Nejdříve jsme zajeli na Treasure Island, ze kterého je pěkný výhled na celý záliv. Potom jsme se už přesunuli do centra. Zašli jsme do místního mořského akvária a na mola, kde se vyhřívají tuleni.

Alcatraz

Po výborném obědě (krevety) jsme vyrazili lodí na Alcatraz. Cesta trvá asi 20 minut, během kterých jsem kvůli vlnám musel několikrát čistit objektiv, takže utěrku určitě sebou.

Po přistání jsme vyrazili na obhlídku ostrova spolu s davy turistů. Právě počet turistů mne trohu zklamal, protože jsem čekal, že nás tam budem mnohem míň.

Kobky byly opravu malé a nedokážu si představit, že bych v nich měl být několik let. Na ostrově jsou krásné zahrady, které byly kdysi udržovány samotnými vězni.

Rodeo beach

Před západem slunce jsme dorazili na Rodeo beach, která je známá svými sklaními útvary, ale bohužel obloha se těsně po setmění zatáhla, takže z nočního focení nebylo nic.

Pondělí - návrat

Zničeni po víkendu jsme se rozhodli, že si před odletem uděláme odpočinkové pondělí.

Vyrazil jsme na snídani do Woodside Bakery & Cafe - kavárná, kde se podepsalo už hodně smluv.

Poté jsme přejeli hory po uzoučké cestě plné šílených zatáček a po pobřeží jsme zamířili do San Franciska - konkrétně Golden Gate park, kde jsme narazili na zajímavou faunu.

Bohužel po cestě na letiště jsme měli menší dopravní nehodu, kdy jsme přehlédli auto, které nás objíždělo zleva. Naštěstí se vše obešlo bez zranění a odnesl to jen nárazník. O hodinu později jsme už byli na letišti a letadlo jsme stihli..