Dacia Lodgy

Rodinka se rozrostla a Octavia combi nám začala být pomalu malá. Nakonec jsem se rozhodl pro Dacia Lodgy a zde jsou mé zkušenosti s tímto autem.

Únor 2014 - Koupě

Únor 2014 - koupě

Octavia Combi bylo skvělé autíčko, ale prostorově už přestalo rodince dostačovat, tak jsme se začali koukat po jeho náhradě.

Kritéria byla:

  • Nové
  • 7-mi místné
  • Tři plnohodnotné sedadla v druhé řadě
  • Prostorné a variabliní uvnitř
  • ESP, ASR
  • Klimatizace
  • Cena

Prošel jsem si několik recenzí a žebříčků 7-mi místných rodinných vozů a poměrem cena - výkon mě vždy zaujala právě Dacia Lodgy.
Zajel jsem se na ni s rodinkou podívat do Renaultu v Havířově a všem se nám líbila.

Shoudou okolností měli zrovna jednu novu i v AAA Auto, kterou odkoupili přímo od Renaultu (najeto 7 km, plná záruka). Jednání s AAA bylo celkem zdlouhavé (cca 10 hodin rozložených do několika dní), ale nakonec vzali Octávii na protiúčet za rozumnou cenu a odjel jsem s krásnou novou Lodgy.

Lodgy mám ve výbavě Artica, která splňuje vše co jsem od auta vyžadoval a navíc mě potěšilo i pár dalších věcí (radio s hands free, elektricky nastavitelná zrcátka, atd.)

Po první vyjíždce se s ní jezdí pocitově velmi dobře. Samozřejmě, že výkonem motoru se s 1.9 TDI nedá srovnávat, ale na pohodovou klidnou jízdu ta 1.6 s 60.5 kW stačí. Vnitřní vybavení a rozložení prvků mi taky příjde příjemné. Jen na pár následujících věcí si asi budu muset déle zvykat.

  • Vyšší posed (člověk sedí opravdu hodně vysoko), kdy je to docela daleko k řadící páce, která je podle mého gusta moc nízko - jsem zvyklý jezdit s rukou položenou na páce, což tady asi nepůjde. Navíc budu muset přikoupit loketní opěrku.
  • Klaksón není ve volantu, ale troupí se páčkou blinkrů. Tohle je fakt chyba.
  • Velké kolečko na autorádiu neovládá hlasitost, ale přelaďuje stanice.
  • Způsob řazení benzín vs. nafta

Tenhle týden ještě musím auto přezout na zimní a příští se vyráží s rodinkou na dovolenou do Krkonoš, takže se auto trochu zajede.

První týden

Zatím jsem nepřezul, protože dítko je nemocné, takže se do Krkonoš asi nechystáme.

Pořídil jsem v Tesku gumové koberečky za 160 kč. Přední jsem musel trochu tzastřihnout a sedí dobře.

Poprvé jsem vyzkoušel omezovač rychlosti. Příjde mi to trochu zvláštní. Zamáčknete tlačítko, navolíte kolik maximálně chcete je a jakmile se na tuto rychlost dostanete, tak auto už na přidání plynu nereaguje.

Velkou radost mám s autorádia. S iPhonem spolupracuje výborně, včetně přenosu hudby přes bluetooth.

Už se těším na parkovací senzory, protože couvání je s takhle dlouhým autem fakt hrozné.

Březen 2014 - parkovací senzory

Pořízeny parkovací senzory a osvětlení kufru. Oboje v servise na ostravské autoburze.

Březen 2014 - přestavba na LPG

Nakonec se ukázalo, že i 7-mi místnou Lodgy lze bez problému přestavět na LPG, což mne velmi potěšilo. Přestavba proběhla u HL Propan a celková cena 26 000 i s přimazáváním. Auto bylo druhý den hotové a byli velmi ochotní, takže určitě doporučuji.

Zůstává sedmimístné a nádrž je pod autem místo rezervy. Náklady na jízdu by tak měly být poloviční.

Srpen 2014 - 6000 km

Tak mám za sebou 6000 km a Dacia šlape jako hodinky.

Absolvoval jsem několik delších cest (Ostrava - Šumava) a dostala párkrát zabrat i při výjezdu na chatu a vše ok.

Spotřeba se ustálila okolo 9-10 l plynu.

Březen 2015 - 12000 km

Auto funguje bez problémů, spotřeba přes zimu stoupla na 10-11 litrů a při jízdě do práce ubývá i benzínu (přece jenom trvá tak 3-5 minut než se zahřeje a přepne na plyn).

Celkem mě překvapila stabilita na sněhu. Čekal jsem, že to bude mnohem horší, ale auto se řídilo výborně, jen na žádné blbnutí to nebylo - přeci jenom je to dost dlouhé...

 

Září 2015 - 22000 km

Vše v naprostém pořádku, chystám se na garanční prohlídku.

S Lodgy jsme jeli do Chorvatska, v kuse 11 hodin, průměrná rýchlost 140 km/h, spotřeba okolo 12 litrů plynu.

Naprostá spokojenost.

Navíc jsem zjistil že po sklopení druhé řady sedatel se do kufru vejdou dvě horská kola aniž bych je musel jakkoli rozkládat. Po vyndání kol (rychloupínak) se do Lodgy vlezou tři kola a tři lidi.

První garančka

Na garančce po 24000 došlo jen na následující:

  • Výměna oleje
  • Výměna filtrů

Celková cena 2400 kč.

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole