První služebka do USA - San Francisko

5.8. - 21.8 2012. jsem se konečně dostal služebně do států. Na několik týdnů jsme vyrazili spole ještě s několika kolegy do našeho hlavního sídla v San Francisku.

Den 1 - Cesta tam

OSTRAVA -> KRAKOW -> MNICHOV

• Ráno budíček ve 2:00 a 2:20 jsme vyráželi autem na letiště do Krakowa. Po asi hodině a půl pohodové cesty (kvalitu některých polských cest nebudu raději komentovat) jsme dorazili na místo. Rozloučil jsem s rodiči od ženy, kteří vyrazili zpět a šel se checknout.
  • Checking proběhl v pohodě až na úředníka, který mě donutil vytáhnout snad všechno a dokonce demonstrovat, že foťák funguje. Uznávám, asi se takhle brzo ráno nudil.
  • Let Krakow -> Mnichov byl krátký a pohodový

MNICHOV -> SAN FRANCISKO

• Do Mnichova jsem dorazil okolo 7:30, našel jsem kafe zdarma (příjemné překvapení) a poblíž zásuvku - co víc si člověk může přát.
  • Okolo jedenácti dorazili kluci, co letěli přes Prahu.
  • Prošli jsme pasovou kontrolou a zapadli do letištní hospůdky na pivko a oběd. Při placení nechtěl čísník rozdělit účet, ale po neústupné půlhodince vyměkl.
  • Zmínil jsem se klukům o kafi zdarma. Nicméně v téhle části letiště žádné kafe nebylo, což mi zůstane na talíři ještě asi dost dlouho :)
  • Po devíti hodinách na letišti jsme konečně nastoupili do letadla a vyrazili na trasu Mnichov -> Dánsko -> Island -> Grónsko -> Kanada -> Kalifornie.
  • Let byl nudný a dlouhý, až na pár výhledu nad Grónskem. Usnout se mi podařilo asi jen na dvě hodinky, ale přežili jsme - filmy a čtení Game of Trones.
  • Po příletu následovala imigrační kontrola, kde mne překvapilo, že byl úředník fakt milý a úplně v pohodě.
  • Rovnou na letišti jsme si půjčili auto (na automat bych si fakt zvykl i doma hodně rychle) a po osmé večer dorazili na velmi příjemný hotel, kde jsme posléze zakončili cestovní den ve venkovní vířivce - ideálni relaxace.
  • Okolo jedenácti jsem zalehl, během několika minut bez problému usnul a vzbudil se až ráno na budík v 6:30.

Den 2 - Palo Alto

PRÁCE

• Snídaně byla dobrá, ale dokážu si představit, že po několika dnech změním názor, páč k výběru toho moc není: toasty, jogurt, wafle, hamburger, čínské nudle, záhadná kaše.
  • Po snídani jsme vyrazili do Mountain View - představoval jsem si ho úplně jinak. Je to vlastně takové klidné předměstí s většinou jednopatrovými budovami, všude spousta zeleně.
  • Office jsme našli bez problému a našli jsme i volné boxy - jeden den stačil na to, aby mi bylo jasné, že v boxu bych trvale dělat asi nemohl...
  • V kanclu je pěkný Idea Corner, s fotbálkem, křesly a taky stolní verzi Curlingu, který je pro mě zatím zakletý, ale ve fotbálku už vedu 6:0 :) File styď se za to, že si odmítl podlízt...
  • Na oběd jsme vyrazili na hambáč - co taky jiného první den v Americe - byl výborný a kupodivu ani nebyl nijak obzvlášť tučný. Poučení pro příště - dávat si malé hranolky a pití. Střední byly fakt nad moje síly.

PO PRÁCI - SUSHI + PALO ALTO

•  Po obědě jsme pokračovali v práci asi do páté a pak jsme vyrazili na sushi. Bylo výborné a servírované velmi pěkným způsobem - na lodičkách, kdy si člověk vzal, co chtěl a nakonci zaplatil podle talířků, které mu zůstaly a měly různou cenu.
    httpv://youtu.be/kRh9RTEkJA4
  •  Po jídle jsme zašli nakoupit nějaké vínko na večer do vířivky a pak jsme se rozdělili na dvě skupinky. Já, Fil a Sváťa jsme vyrazili do Palo Alto. Nejdříve jsme zapadli do hospůdky a dali si pivo s příznačným názvem Stone Arrogant Bastard - docela dobré.
  • Rozhodli jsme se ulovit nějakou kešku. První byla jednoduchá magnetická krabička pod lavičkou (GCMY6G). Nicméně druhá nám dala docela zabrat. Byla v pátém patře nadzemních garáží v podobě šroubku (GCJEYH). Náhoda byla, že v přízemí jsem přesně na koordinátech našel klíč schovaný v krabičce od cigaret, takže jsme chvíli přemýšleli, zda to s keškou nějak souvisí.
  • Chvíli jsme se ještě kochali krásně nasvícenými ulicemi Palo Alta a okolo deváté jsme vyrazili zpět na hotel.
  • Na hotelu jsme otevřeli vínko a zalezli do vířivky - člověk si neuvědomí, jak to v tom teple rychle leze do hlavy... Ráno bylo celkem kruté...

Den 3 - Santa Cruz

PRÁCE

• Několik docela užitečných meetingů, ale hlavně příprava na zítřek a update věcí na školení, které budem dávat příští týden
  • Na oběd jsme byli v čínské restauraci - výborné, ale porce pro slona.

SANTA CRUZ

• Po práci jsem se rozhodl, že vyrazím někde k oceánu a nakonec jsme jel sám do Santa Cruz.
  • Už samotná cesta byla super - přes hory krásné zatáčky. Jen automat mě tady docela zklamal, protože na nějakou agresivnější jízdu to fakt není - řadí úplně nelogicky.
  • V Santa Cruz jsem zaparkoval u místního zábavního parku, který je přímo na pláži a vyrazil konečně k oceánu. Prošel jsem se po pláži, na docela dlouho si sednul na lavičku na útesu a jen relaxoval (dokonce jsem viděl i kormorána). Později jsem odlovil jednu kešku (GC1XTK2) a vydal se zpět na hotel. Chtěl jsem se i vykoupat, ale vzhledem ke skupinkám, co se po pláži pohybovaly, jsem si netroufl nechat tam ležet baťoh s foťákem - snad zítra.
  • Na hotel jsem dorazil někdy po deváté - klasický konec dne ve vířivce a bazénu

Den 4 - Nakupování

Nakupování

• Po práci jsem se rozhodl, že dneska se mi nechce nikam na výlet, ale že bych šel nakupovat - Fil a Sváťa měli stejný plán, takže jsem jim dělal křena :)
  • S výsledkem jsem spokojen - kraťasy a triko na běhání, pár dalších triček
  • Ceny asi poloviční v porovnání s ČR
  • Do srazu u auta mi zbývala ještě asi půlhodinka, tak jsem se rozhodl odlovit nedalekou kešku  (GC1TY8Y). Dala mi zabrat a málem jsem ji vzdal, ale pak jsem zjistil, že je uvnitř travel bug (TB4K12N) což mě namotivovalo. Povedlo se a posunu ho do Čech
  • Cestou zpět koupili nějaká ovocná pivka a opět zakončili den ve vířivce, odkud nás recepční okolo půlnoci vyhodil, protože Fil skočil bombu do bazénu. Přesunuli jsme se tedy ke stolu, ale někteří ještě do bazénu párkrát provokativně škočili

Den 5 - Běh a Poker

BĚH

• Fil a Sváťa mě už několikrát hecovali, ať si s nimi jdu ráno zaběhat. Řekl jsem si, proč ne, jejich level je sice úplně někde jinde, ale slíbili, že mě budou šetřit.
  • Nicméně ráno nevstali a budit se mi je nechtělo, tak jsem vyběhl sám.
  • Běželo se v celku dobře (po dvouměsíční pauze), dal jsem 4 kiláčky s tempem 5,56 min/km

POKER

• Po práci se v kanclu konal poker večer. Amíci nakoupili thajské jídlo, pivka a po večeři se začalo hrát.
  • Několik her bylo fakt zajímavých, ale  nejhezčí byla ta, kdy na stole ležela kompletní barva A, Q, 9, 5, 4. Já jsem měl od začátku desítku a dvojku ve stejné barvě. Nakonec se to vyšplhalo až na All In a krále ani junka nikdo neměl :)
  • Po dlouhé době jsem neodešel s prázdnou - na konci jsme zůstali jen dva a výhru si rozdělili

Den 6 - Half Moon Bay

V práci jsme zkončili dřív (okolo čtvrté) a vyrazili jsme s Džoukerem nakoupit něco našim ratolestem. Nakonec jsem vybral dvě stejné mašinky Tomáše – vylučuje hádky :)

Taky jsme se stavili na zatím nejlepší hamburger.

HALF MOON BAY

• Po nákupech jsme se rozhodli vyrazit na pláž kouknout na západ slunce
  • Po cestě tam jsme si užili klasickou zácpu na americké čtyřproudové dálnici. Byli jsme celkem rádi, že po 10 mílích jsme odbočovali a nemuseli popojíždět dalších 20 mil do San Franciska
  • Museli jsme přejet přes hory, abychom jsme se dostali k pláži. Krásný slunečný den se změnil v mlhu, které jsme se už nezbavili a na západ slunce jsme tak mohli zapomenout
  • Vykoupat se v Pacifiku nehledě na počasí? Challenge accepted. Stálo to opravdu za to
    httpv://www.youtube.com/watch?v=V5Fjn5wJAH4

MALÁ STODOLNÍ V KALIFORNII

• Vymrzlí z koupání jsme se rozhodli přidat se na večeři k Filovi a Svátě do thajské. Polévka s mixem mořských plodů byla perfektní volba
  • Po večeři jsme se přesunuli na malou kopii stodolní ulice – asi 400 metrů a 15 hospod na jedné ulici
  • V jednom z barů po nás chtěli dokonce doklad totožnosti – Džoukr neměl, takže byl nemilosrdně požádán, aby podnik opustil. Šli jsme tedy všichni

Víkend v San Francisku

Víkend jsme se rozhodli strávit v San Francisku. Bylo to náročné, ale navštívili jsme spoustu zajímavých míst

SOBOTA

• Vyrazili jsme už brzo ráno a našim prvním cílem byla Golden Gate. Počasí bylo celou dobu krásné, ale asi míli před mostem přišla mlha, takže jsme jej v podstatě vůbec neviděli, ale aspoň jsme přes něj přejeli.
  • Objeli jsme celý záliv a přes Bay Bridge přijeli na Treasure Island, kde jsme udělali pár fotek, ale hlavně si dali hot dog (od rána jsme nic nejedli).
  • Pokračovali jsme do centra, kde jsme po nějaké době konečně našli volné garáže. Vyrazili jsme směrem k nábřeží, po kterém jsme se prošli několik mil. Dokonce jsme viděli i tuleně.
  • Pohled na mrakodrapy v kombinaci s blankytně modrou oblohou byl perfektní.
  • Uprostřed zálivu je asi nejznámější vězení - Alcatraz. Byl sice mírně zahalený v mlze, ale o to lepší atmosférou působil.
  • K obědu jsme si dali krevety a vychutnali si je při pohledu na bitevní loď a ponorku.
  • Po jídle jsme vyrazili na jednu z nejvyšších ulic poblíž pobřeží. Původně jsme chtěli jet klasickou lanovkou.Ale ve frontě bychom strávili nejspíše zbytek dne, takže jsme se rozhodli jít pěšky. Dalo to zabrat, ale nahoře byl krásný výhled na mrakodrapy.
  • Seběhli jsme z kopce dolů přímo do China Town, přes které jsme se vrátili zpět k autu.
  • Měli jsme v plánu ještě noční focení, ale padla mlha, takže jsme vyrazili zpět na hotel.

NEDĚLE

• Ráno na snídani jsme se rozhodli, že opět vyrazíme do San Franciska. Když jsme přijížděli, byla zase mlha, takže jsme se rozhodli navštívit Japan Garden. Krásně upravená zahrada včetně kavárny, kde jsme si dali tradiční zelený čaj, je ideálním místem pro relaxaci (nebýt davu turistů, kteří naštěsí dorazili, až když jsme byli na odchodu).
  • Na oběd jsme zajeli opět do centra, kde bylo velmi živo, protože místní basseball tým hrál zrovna zápas.
  • Okolo poledne se vyjasnilo, takže jsme se rozhodli zajet na pláž poblíž Golden Gate. Konečně nebyla v mlze (alespoň částečně), takže jsem ji viděl a mohli jsme udělat i pár fotek (včetně lezení po útesech ve snaze o co nejlepší kompozici). Honza se rohodl, že chce mít ještě zajímavý záběr od hladniny moře, což ho stálo stativ a byl rád, že stihl sebrat brašnu s vybavením, těsně před tím než přišla vlna.
  • Dalším cílem bylo Twin Peaks.
    Hora s nádherným panoramatem na celé centrum San Franciska, kde ale šíleně fouká (venku z auta jsme byli jen pár minut, jinak bychom umrzli)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=90M-S7N3eJk&feature=youtu.be
  • Noční focení jsme opět vzdali - tentokrát byla důvodem ztráta honzova stativu

Den 9 - Golden Gate a noční Frisko

Džoukr v práci nestíhal, takže jsme se dohodli, že ho zavezu na hotel, kde bude pokračovat, a já jsem vyrazil do San Franciska.

• Mým prvním cílem byla Golden Gate a mé předsevzetí se po ní proběhnout. Počasí bylo sice docela děsivé (mlha, zima, vítr), ale nevzdal jsem to. Stálo to za to, ale zpáteční cestu jsem se už jen prošel a vychutnal si atmosféru.
  • Jakmile jsem po běhu dorazil k autu, trošku se rozjasnilo, takže jsem pořídil i pár fotek.
  • Později jsem se přesunul na Russian Hill, který jsem si pro noční focení vyhlídl už o víkendu. Pár snímku se doufám povedlo. Dokonce se nás tam se stativem sešlo víc :)
  • Ještě jsem zajel i na Treasure Island, ale to už byla opravdu tma, takže fotky moc nevyšly, ale hot dog s výhledem přes záliv jsem si užil.

Den 10 - Infinity Loop

PRÁCE

• Ráno jsme začali americké kolegy školit automatizaci v našem frameworku. První den byl docela svižný - vzhledem k tomu, že převážná část publika jsou solution architekti, nebo QAs, které mají zkušenosti s automatizaci.
  • Někteří měli i velmi zajímavé otázky a připomínky, takže backlog už nám zase začína přetýkat.

VEČER

• Po práci jsme vyrazili do Infinity Loop (včetně Džoukerova bloudění a několika nechtěných koleček okolo). Koukli jsme se do Apple Storu, trochu se prošli a vyrazili jsme na hotel (nutno dodat, že Džoukr se v centru Apple necítil moc dobře a furt vyhrožoval, že se zeptá, kde tady může sehnat něco běžící na Androidu).
  • K večeru jsem ještě vyrazil k nedalekému jezeru, ale pak jsem se musel rychle vrátit, abych Džoukerovi půjčil přenosný 4G modul, protože na hotelu internet nefungoval.
  • Okolo desáté se Džoukerovi ozval kamarád z Mladé Boleslavi, že je taky v Mountain View a jestli nechceme dorazit na palačinkovou párty (palačinky tam sice byly, ale taky slivovice a pivko - ještě, že jsem byl řidič). Mimochodem půlka osazenstva byli astrofizici dokončující doktorantské studium na Stanfordu (taková menší Big Bang Theory na živo - až na to, že tihle byli trošku víc "sociálně přizpůsobivější". Vrátili jsme se okolo jedné ráno - v 6:30 jsem měl meeting :)

Den 11 - Minigolf

Celý den jsme pokračovali ve školení, což nás vyšťavilo tak, že jsme se rozhodli po práci nikam nejet a udělat si relax (nutno započíst i včerejší párty).

• Nejdřív jsme v hotelu vužili hospitaly hours a dali si výborný hambáč a klobásku u bazénku.
  • Poté jsme vyrazili na místní minigolf. Celou dobu jsme si oba mysleli, že já vedu. Nakonec Džoukr vyhrál 121:112.
  • Večer byla vířivka obsazená partou černochů, takže jsme chvíli byli v bazénu a pak se rozhodli, že je čas dospat spánkový deficit.

Víkend - Národní parky

SOBOTA

• Ráno jsme vyrazili do Big Basin National Park - v horách mezi Sunnyvale a Santa Cruz.
  • Vybrali jsme si asi 6 km dlouhé kolečko s příznačným názvem Sequoia Trail. V podstatě celou dobu jsme šli nádherným sekvojovým lesem, kde některé stromy byly starší 2000 let.
  • Odpoledne jsme dojeli do Santa Cruz, prošli se po pláži a měli v záměru navštívit zdejší zábavný park. To jsme nakonec vzdali vzhledem k šílenému návalu turistů.

NEDĚLE

• Džoukr se rozhodl jít do zábavního parku Great America. Já bych na většině zdejších atrakcí asi umřel, takže jsem vyrazil do národních parků za Golden Gate.
  • Už samotná cesta serpentýnama kolem moře stála za to. Nakonec jsem ke svému cíli Alamere Falls (vodopády na pobřeží) nedojel, páč v posledním městečku před nimi mi řekli, že tam přes léto neteče voda, takže jsem se bavil sledováním surfařů. Později jsem vyrazil do hor a zpátky ke Golden Gate.